Följ Vetenskapens Hus

Lego-programmering

Blogginlägg   •   Jun 10, 2016 14:08 CEST

Välkommen till en fortbildning där vi går igenom grunderna till programmering av "LEGO MINDSTORMS"-robotar.

Syftet är att du ska få inspiration till hur LEGO MINDSTORMS kan användas i undervisningen. Målet är att du ska känna dig bekväm i programmeringsmiljön LEGO MINDSTORMS EV3 och kunna skriva program med bl.a. loopar och förgreningar ("if"). Konkret kommer robotens motorer och sensorer användas för att lösa ett antal uppdrag av skiftande svårighetsgrad. Denna fortbildningskurs är särskilt lämplig för dig som tänker delta i FIRST LEGO League.

Tid: torsdagen den 1 sep kl. 16:30 - 20:00
Plats: Vetenskapens Hus, sal Strömme
Målgrupp: främst lärare åk 4-9, men även från gymnasiet
Kostnad: kostnadsfritt för alla med skol- eller kommunavtal. Övriga betalar 800 kr/kurstillfälle.
Digital anmälan

Program:
Kort introduktion till vad en robot är och programmering. Efter detta ägnar vi resten av tiden åt att programmera robotar med målet att utföra ett antal uppdrag. Matig macka ingår.

Kommentarer (0)

Lägg till kommentar

Kommentera